instagram telegram
ellipse
تقویم رویدادها

گزارش مجمع عمومی به حالت عادی و فوق‌العاده سال ۹۵

پانزدهم آذر ۹۵ ، مجمع سالانه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، پس از رسیدن به حدنصاب قانونی، با حضور نماینده وزارت کار رسمیت یافت و با انتخاب آقای امرالله فرهادی به عنوان رئیس مجمع، کار خود را شروع کرد.

گزارش مجمع عمومی به حالت عادی و فوق‌العاده سال ۹۵

پانزدهم آذر ۹۵ ، مجمع سالانه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، پس از رسیدن به حدنصاب قانونی، با حضور نماینده وزارت کار رسمیت یافت و با انتخاب آقای امرالله فرهادی به عنوان رئیس مجمع، کار خود را شروع کرد.
در ابتدای برنامه، سه تن از پیشکسوت و پیشگامان گرافیک ایران، آقایان ایرج انواری، خسرو بیات و علی‌اکبر صادقی به عنوان اعضای افتخاری جدید معرفی شدند و لوح افتخار توسط اعضای هیأت مدیره به آنان تقدیم شد. در این بخش آقای صادقی به ایراد سخنرانی پرداخت، سپس آقایان مجید عباسی و بهرام کلهرنیا سخنانی را در باره سوابق و ویژگی‌های آقایان خسرو بیات و ایرج انواری مطرح کردند.

آقای ابراهیم حقیقی به عنوان رئیس هیأت مدیره گزارش عملکرد یک سال گذشته را به شرح زیر ارائه کرد.

این هیأت مدیره از تاریخ ششم دی ۹۴ شروع به کار کرد و با محور قرار دادن مسائل صنفی اعضای انجمن، مصوبه های زیر را عملی ساخت:

_ به منظور افزایش کارایی انجمن، اصلاحاتی به شرح زیر در چارت سازمانی صورت گرفت(شرح چارت).

_در ارتباط با مجوزهای دفتر کار، بر اساس مذاکراتی که انجام شد، تاریخ اعتبار مجوزها به سه سال افزایش یافت. حق‌الزحمه دریافتی بازرسی از دفاتر به دویست و پنجاه هزار تومان افزایش یافت(به دلیل تدوین صورت جلسه، عدم افزایش در چند سال گذشته، افزایش هزینه‌های مربوط به دبیرخانه و بازرس).

_ به دلیل مشکلات جاری و متعدد در میان اعضای انجمن در زمینه مسائل مالیاتی و حقوقی، ضرورت دوره‌های آموزشی احساس شد و برگزاری نشست های تخصصی در دستور کار قرار گرفت، که پس از اطلاع رسانی های لازم به اعضا، سه نشست به شرح زیر برگزار شد:

اولین نشست تحت عنوان « پیمان فراموش شده»، در خانه هنرمندان برگزار شد. در این نشست آقای مسعود سپهر و خانم لیلا مشتاقی نظام نامه حرفه‌ای انجمن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دادند و راه کارهایی را برای نحوه اصولی و درست کار ارائه کردند.

 « چالش های صنفی ما» عنوان دومین نشست آموزشی بود که در آن آقایان بهرام کلهرنیا و یوسف حاجی اسفندیاری ، و خانم لیلا مشتاقی در ارتباط با تعرفه و قرارداد به تفصیل سخنانی را برای حاضرین ایراد کردند.

 در نشست سوم، با حضور آقای پارسا گلپایگانی « تکالیف مالیاتی» مورد بررسی قرار گرفت و تمامی مسائل مربوط به مالیات و بیمه به تفصیل توضیح داده شد.

 کتابچه متن کامل این نشست‌های سه گانه به چاپ رسیده و در این مجمع در اختیار اعضا قرار دارد.

_ کتاب سرو نقره‌ای در تاریخ چهارم اسفند ۹۴ رونمایی شد و در اختیار اعضا قرار گرفت. طلب‌های مازاد بر برآورد بنیاد لاجوردی پرداخت شد.

_ در هفته گرافیک، مراسم بزرگداشت آقای فوزی تهرانی و نمایشگاهی از آثار وی در تاریخ دهم اردیبهشت در محل موزه گرافیک برگزار شد. و گرفتن عکس دسته‌جمعی نیز  انجام شد.

_ به مناسبت روز جهانی گرافیک، گردهمایی سالانه انجمن در اردیبهشت ۹۵ در تهران، رشت، لاهیجان و مشهد برگزار شد.

_ کتابچه تعرفه قیمت پس از بازنگری‌های لازم به چاپ رسیده و در اختیار اعضا قرار گرفت.

_ شماره‌های ۵۱ ، ۵۲ و ۵۳ نشریه جهت اطلاع در فرمت مجله‌ای و با حمایت مالی اسپانسر‌ها با محتوایی صنفی و حرفه‌ای، چاپ و در اختیار اعضا قرار گرفت.

_ نشان پژوهشی اردیبهشت پنج، با دبیری خانم مریم افسر در تاریخ دی ماه ۹۴ شروع به کار کرد و پس از اعلام فراخوان و دریافت مقاله‌های تألیفی و ترجمه با محوریت مسائل کاربردی گرافیک دیزاین، به پایان کار خود نزدیک می‌شود. در مراسم هفته گرافیک اردیبهشت ۹۶ برندگان مقالات برتر معرفی و کتاب مجموعه مقالات آن رونمایی و توزیع خواهد شد.

برنامه‌های در دست اقدام و آتی هیأت مدیره به شرح زیر می‌باشد:

_ پیگیری مطالبات صنفی:
از سرگیری پرسش‌نامه‌های حرفه‌ای
بیمه هنرمندان
دریافت گواهی مهارت و ارزش‌گذاری بین‌المللی از طریق وزارت کار
پیگیری برای دریافت معافیت مالیاتی در ازای ارائه اظهارنامه و مجوز دفتر کار

_  پیگیری تصحیح و عقد تفاهم‌نامه جدید با سازمان زیباسازی

_ یک‌پارچه‌سازی اطلاع‌رسانی سایت، نشریه جهت اطلاع، و….

_ همکاری و تعامل با خانه هنرمندان

_ ارائه تعریفی جامع از حرفه طراحی گرافیک و ویژگی‌های یک طراح حرفه‌ای.

سپس آقای بهرام کلهرنیا عضو هیأت مدیره و خزانه‌دار انجمن به ارائه گزارش مالی پرداخت. وی وضعیت مالی در پایان دوره قبلی و شروع به کار هیأت مدیره فعلی را برای حاضرین در مجمع توضیح داد.
آقای مرداد احمدی شیخانی به عنوان بازرس انجمن، در سخنان خود سلامت عملکرد مالی هیأت مدیره را در یک سال گذشته مورد تأیید قرار داد.
در بخش پایانی مجمع عادی، مباحث مطرح شده مورد نقد و بررسی حاضرین قرار گرفت. آقای حقیقی در بخشی از این گفت‌گو خواستار همکاری و پیگیری اعضا در تشکیل و تقویت کمیته‌های انجمن شد.

پس از پایان پرسش‌ها و پاسخ‌ها و پیشنهادها، آقای فرهادی خواستار رأی‌گیری و وارد شدن به حالت فوق‌العاده مجمع شد. عملکرد هیأت مدیره با رأی اکثریت از سوی اعضا مورد تأیید قرار گرفت و با اعلام آقای فرهادی مجمع به حالت فوق‌العاده درآمد.
موارد زیر به ترتیب، در مجمع فوق‌العاده توسط آقای فرهادی قرائت و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. حاضرین پس از استماع نظرات موافق و مخالف به همه موارد به جز مورد آخر (در ارتباط با افزایش حق وکالت از یک نفر به دو نفر) با اکثریت قاطع رأی موافق دادند.

موارد تصویب شده:
– لغو عضویت ۱۸۷ نفر از اعضا که حق عضویت خود را بیش از سه سال پرداخت نکرده‌اند. و درخواست دو نفر از لغو عضویت شده‌ها برای بازگشت و تجدید عضویت.
– تغییر نشانی انجمن به آدرس: خ ایرانشهر شمالی، کوچه نوشهر، پلاک ۱۵ ، واحد ۱۰
– افزایش ورودیه به سیصدهزار تومان و حق عضویت سالانه به صدوهشتاد هزار تومان.
– برای تشکیل مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده، اطلاع‌رسانی از طریق سایت رسمی و ایمیل، جایگزین شیوه‌های قبلی می‌شود.
– تبدیل فاصله میان دو مرحله برگزاری مجمع از ۱۵ تا ۴۵ روز به ۲۰ تا ۴۵ روز .

موارد تصویب نشده:
– افزایش وکالت کتبی از یک نفر به دو نفر برای حاضرین در مجمع. ( این پیشنهاد رأی لازم را نیاورد و به تصویب مجمع نرسید.)

در پایان اعلام شد که هیأت مدیره از طریق آیو aio سرویس  VOD را برای اعضای انجمن فراهم کرده که امکان دسترسی به منابع و آرشیو بزرگی را میسر می‌سازد. اکانت استفاده از این سرویس در چند روز آینده به صورت رایگان در اختیار اعضای انجمن قرار خواهد گرفت.







 

به اشتراک بگذارید:
آخرین اخبار

بیشتر بخوانید

حامیان انجمن