«اینورس» نام مدرسهای فعال در حوزهی هنر، دیزاین، کسبوکار و فشن است. پیش از این اینورس از فونتهای عمومی استفاده میکرد که هرکدام نیازهایی را پوشش میدادند، اما نه همهی نیازها. • این فونتها شخصیت مدرسه را بهدرستی منعکس نمیکردند. این مسئله گاهی باعث میشود پیامها کامل و درست منتقل نشود یا سوءبرداشتهایی پیش بیاید. • استفاده از فونتهای متفاوت یکپارچگی شخصیت و هویت نوشتاری مدرسه را تأمین نمیکند؛ در نتیجه بر انتقال پیام و میزان اعتماد مخاطب اثر گذار است. فونتِ موردنظر باید هم در متنهای بلندِ وبسایت خوانا باشد و هم جذابیت لازم برای عنوانها را داشته باشد. از پس فضای چاپی برآید، در وب و تبلیغات محیطی نیز توانا باشد. • فونتهای عمومی بهراحتی و ارزان در دسترس همهاند و بهدلیل استفادههای متفاوت، ارجاعات ذهنی متنوعی ایجاد میکند که ممکن است با شخصیت و ارزشهای مدرسه متفاوت و در مواردی حتی متناقض باشد و به تصویر برند آسیب وارد کند. • همآهنگی کامل حروف فارسی و انگلیسی بسیار مهم بود؛ چرا که در فضای آموزشی و نرمافزاری اصطلاحات انگلیسی زیادی معادل فارسی ندارند و باید همانطور نوشته شوند. دلیل دوم برنامه برای بزرگ شدن و فرامرزی شدن مدرسه در بلندمدت بود. • خوانایی اعداد؛ فاصلهگذاری سالم و کارا؛ وجود استایلهای کاربردی و وزنهای مختلف و همچنین امکاناتی مانند لیگچرها (حروف ترکیبی) و آلترناتیوها (حروف جایگزین) از جمله نیازهای دیگر مدرسه بودند. در اولین گام طراحی از ظرفیت Reverse Contrast در حروف فارسی استفاده کردیم. یعنی جای قوت و ضعف را در حروف جابهجا کردیم. در یک توضیح کلی، در خط فارسی حرکتهای عمودی از حرکتهای افقی ضخیمترند، و در انگلیسی برعکس. این ایده اولین بار بهخاطر اسم «اینورس» به ذهنمان رسید. اما مزایای دیگری هم دارد. همآهنگی با نوشتار انگلیسی را افزایش میدهد و کنترل ارتفاع حروف در وزنهای سنگینتر را آسان میکند. در کنار همهی اینها میتوانست حس بهروز و بینالمللی بودن را منتقل کند. فونت را به دو دستهی «متنی» و «نمایشی» تقسیم کردیم. فونتهای سنگینتر برای عناوین درشت و کوتاه که کاربرد نمایشی دارند؛ و وزنهای میانی برای نوشتههایی که خوانایی درست و کامل در اولویت است. برای دستیابی به این هدف، علاوه بر وزن کاراکترها، تفاوتهایی در دیزاین فرمها و فاصلهگذاریها درنظر گرفتیم. بهطور مثال در سبکهای نمایشی فرمها جسورترند و شکستگیهای بیشتری در دیزاین آنها بهکار رفته است؛ و تمهیدات دیگری که در راستای افزایش جذابیت کاراکترها بهکار گرفتیم. اینورس بهعنوان مدرسهای تطبیقپذیر و پیشرو باید ابزاری کامل و منعطف داشته باشد. پس به فکر طراحی سبکهای متراکم (Condensed) و عریض (Extended) افتادیم. برای هر سبک ۷ وزن طراحی کردیم، مجموعا ۲۱ فونت. این سبکها دست مدرسه را باز میگذارد و محدودیتها را بهمیزان زیادی کاهش میدهد.