بنیاد کودک در تلاش برای بهبود ارتباطات در جهت پیشبرد فعالیتهای خود و نیز ترغیب توانگران در تأمین نیازهای دانشآموزان، تصمیم گرفت تا با بازنگری هویت خود این بخش را تقویت نماید. این مؤسسه در خلال برنامهریزی برای ریبرندینگ، بهمنظور خلق هویت نوشتاری ویژهی خود، مسئله را با ما در میان گذاشت. ما نیز در راستای مسئولیت اجتماعی و با کمک گرفتن از تخصص خود با افتخار با این جریان همراه شدیم. با بررسی دادهها و اطلاعات ارائه شده از سوی بنیاد و همینطور ایدهپردازی بر اساس ویژگیهای اصلی و صفات بارز برند، کار شخصیتبخشی و طراحی کاراکترهای فونت را پیش بردیم. پروسهی دیزاین تا اجرای این فونت را بهطور کامل در نرمافزار انجام دادیم. در مرحلهی ایدهپردازی ضمن توجه ویژه به کودکان که موضوع اصلی و دلیل وجود بنیاد کودکاند، مخاطبان بنیاد کودک را در نظر داشتیم. روی سخن بنیاد کودک با بزرگسالان و نیکوکاران است؛ پس با در نظر گرفتن جایگاه و لحن برند به تعریف شخصیت متناسبی رسیدیم تا جوابگوی نیاز برند باشد. بهطور مثال میزان نرمی حروف را بهگونهای در نظر گرفتیم تا نسبتی با نام بنیاد کودک داشته باشد و در عین حال بتواند در نظر مخاطبان پذیرفته شود. و در ادامه خواستههای عمومی را در استفاده از آن تأمین نماید. سازگاری با وب، طراحی مرکبات و کشیدگیهای پرکاربرد، اعداد همعرض و پشتیبانی از زبان عربی بخشی از ویژگیهای این فونت است. بهمنظور ایجاد یکپارچگی، برای طراحی لوگوتایپ «بنیاد کودک» از فرمهای تایپفیس کمک گرفتیم؛ اما برای خلق لوگوتایپی متمایز و منسجم، تغییراتی در فرمها اعمال کردیم تا تمایز خود را با فونت حفظ کند. تایپفیس بنیاد کودک توسط مهدی ارشادی و رضا بختیاری فرد در سال ۱۴۰۰ در ۸ وزن طراحی و ارائه شده است.