instagram telegram
ellipse
تقویم رویدادها

برپایی«دمنوش شب» با شعار جهانی هفته گرافیک/خارجی‌ها استقبال کردند

به گزارش خبرنگار مهر، «هفته گرافیک» هر سال در اردیبهشت ماه و همزمان با روز جهانی دیزاین با برگزاری برنامه‌های مختلف در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ و شرایط قرنطینه، برنامه‌های این هفته برگزار نشد.

برپایی«دمنوش شب» با شعار جهانی هفته گرافیک/خارجی‌ها استقبال کردند

 

به گزارش خبرنگار مهر، «هفته گرافیک» هر سال در اردیبهشت ماه و همزمان با روز جهانی دیزاین با برگزاری برنامه‌های مختلف در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ و شرایط قرنطینه، برنامه‌های این هفته برگزار نشد.
هر ساله شورای جهانی دیزاین (ایکو- دی) در روز جهانی دیزاین، ۲۷ آوریل (امسال مصادف با ۸ اردیبهشت)، جهت همبستگی تمامی طراحان دنیا و تأثیرگذاری بیشتر، موضوعی واحد را به تمام طراحان دنیا اعلام می‌کند که امسال تم جهانی این شورا «حرفه‌ای باش» است. انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با توجه به حاکم شدن چنین شرایطی، از ابتدای هفته گرافیک، اقدام به برپایی لایوهای اینستاگرامی با عنوان «دمنوش شب» شامل گفتگوهای کوتاه و صمیمانه اهالی تبلیغات و دیزاین کرد که با استقبال خوبی نیز از سوی علاقمندان و طراحان ایرانی و خارجی مواجه شد.
مهردخت دارابی دبیر و مدیر واحد روابط عمومی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران درباره ایده اولیه طرح «دمنوش شب» به خبرنگار مهر گفت: ایده اولیه برپایی لایوهای اینستاگرامی «دمنوش شب»، به دلیل شیوع کرونا و شرایط قرنطینه بود چراکه احساس کردیم شرایط قرنطینه، نوعی دل‌مردگی برای همه ایجاد کرده است. قرار بود برنامه‌های متعددی با شعار «حرفه‌ای باش» برای هفته گرافیک داشته باشیم اما همه آنها معلق شدند، خانه هنرمندان ایران تعطیل شد و به همین دلیل فکر کردیم برای ایجاد نشاط میان علاقمندان حوزه گرافیک و همچنین برای گرامیداشت هفته گرافیک، برنامه‌ای غیرحضوری ترتیب دهیم که در عین حال تنها به تبریک هفته گرافیک بسنده نشود.
وی با تاکید بر اینکه هدف از برپایی «دمنوش شب» مطرح شدن مباحث حرفه‌ای مرتبط با گرافیک و دیزاین بود، بیان کرد: هدف ما از برپایی لایوهای اینستاگرامی با موضوع «حرفه‌ای باش» این بود که مباحث جدی این حوزه در قالب گپ و گفت دوستانه برای مخاطبان علاقمند و هنرمندان طراح مطرح شود، از طرفی نمی‌خواستیم زیاد به مباحث تخصصی گرافیک بپردازیم که در عین حال برای مخاطب عام نیز قابل درک باشند اما به همان اندازه مطالب حرفه‌ای مطرح شوند.
دارابی درباره انتخاب هنرمندان برای «دمنوش شب» نیز گفت: در ابتدا خیلی دلمان می‌خواست از حضور همه اساتید بهره بگیریم چون هم جذابیت داشت و هم کلاس درسی برای مخاطبان محسوب می‌شد اما مشکل ما در این مسیر، هماهنگی اکانت اینستای برخی از اساتید بود و چون به دلیل شرایط قرنطینه، نمی‌توانستیم به طور حضوری کاری برایشان انجام دهیم، نتوانستیم در قدم اول از حضور بسیاری بهره بگیریم. ما در انتخاب افراد، سعی کردیم دو هنرمندی را انتخاب کنیم که موضوعی مشترک برای بحث داشته باشند اما خاستگاه شأن تفاوت داشته باشد. رابطه دوستانه هم برای خوشایند مخاطب برایمان مهم بود. استقبال بسیار خوبی را در این چند شب شاهد بودیم و حتی تا ۲۴ ساعت بعد از لایو نیز همچنان به بیننده‌ها اضافه می‌شد.
وی در ادامه توضیح داد: با هنرمندان بسیاری برای «دمنوش شب» صحبت کردیم که اگر به این چند شب نرسند، قصد داریم این برنامه را بعد از اتمام هفته گرافیک نیز ادامه دهیم. در این شرایط قرنطینه که مردم نمی‌توانند از منزل بیرون بروند، گپ و گفت دوستانه با موضوع گرافیک جذابیت دارد و اینکه فکر کردیم گفتگوهایی آزاد با موضوع کلی «حرفه‌ای باش» همسو با شعار هفته گرافیک داشته باشیم، به همین دلیل قرار شد هرشب دوستان از منظر خودشان و تخصصشان به حرفه‌ای بودن بپردازند.
دبیر انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران درباره حضور هنرمندان خارجی در این لایوها گفت: مکاتباتی برای حضور هنرمندان خارجی انجام دادیم و اتفاقاً ای دل رودریگز اولین هنرمند خارجی بود که جمعه شب در این برنامه شرکت کرد. ای دل رودریگز هنرمند آمریکایی کوبایی است که کارهایش در بسیاری از نشریات مهم جهان مثل تایم، نیوزویک، اشپیگل و نیویورک تایمز چاپ می‌شود و نمایشگاه‌های متعددی در سراسر امریکا، اروپا و امریکای لاتین برپا کرده است. وی بیش از صد جلد کتاب و مجله برای ناشران معتبر دنیا طراحی و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی مهمی برای مشتریانی همچون نسپرسو، ری‌بن و شانل انجام داده است.
وی تاکید کرد: نکته خیلی جالب اینجاست که خود ای دل رودریگز هم برای اولین بار بود که در یک لایو اینستاگرامی شرکت می‌کرد و خوشبختانه صحبت‌های تخصصی خوبی در این برنامه مطرح شد و ما خیلی کامنت و بازخورد مثبت از حضور او گرفتیم. همچنین چند طراح خارجی دیگر نیز برای حضور در «دمنوش شب» ابراز تمایل کرده‌اند.
دارابی در پایان گفت: برنامه لایوهای «دمنوش شب» در طول هفته گرافیک برگزار شد اما با توجه به استقبال خوب مخاطبان احتمالاً تا ۱۰ شب، این برنامه‌ها را ادامه خواهیم داد.
https://www.mehrnews.com/news/4915192

به اشتراک بگذارید:
آخرین اخبار

بیشتر بخوانید

حامیان انجمن