اخبار

مروری بر آثار فیلیکس پفلی (felix pfaffli)

مروری بر آثار فیلیکس پفلی (felix pfaffli)
مترجم: الهام طاهری


فیلیکس پفلی (felix pfaffli) طراح بسیار جوان گرافیک، متولد سال 1986 در سوئیس، زمان زیادی از تاسیس استودیو شخصیش نمی گذرد اما اگر به سایتش رجوع کنید تنوع و کارهای معرکه ای از او خواهید
دید. شاخص کار او استفاده از رنگ و تایپوگرافیهای خوبی است که هیچ کدام مشابه یکدیگر نیستند. بعضی
از طراحی‌هایش با روش بسیار ساده ولی بعضی دیگر درهم و تو در تو کار شده است. او پس از گذراندن مدارج عالی در سال 2010 در زمینه های تایپوگرافی، طراحی روایی و طراحی پوستر شروع به تدریس
کرد و در سال 2013 عضوAGI شد. در این مصاحبه می خواهیم کمی با فعالیتش بیشتر آشنا شویم.

– اولین بار کی متوجه شدید طراحی گرافیک همان حرفه ای بود که همیشه آرزویش را داشتید؟
از بچه گی همیشه علاقه به خلق کردن داشتم. در آن زمان هر آنچه که می­خواستیم با آن بازی کنیم را
خودمان می­‌ساختیم .
در واقع در این زمان هم وقتی شروع به طراحی می­‌کنم، همان احساس کودکی دوباره به سراغم می­‌آید.
در خلق کردن زمانی که احساس می­‌کنی همه چیز ممکن است، لحظات جذابی بوجود می­‌آید. اینها همه‌ی آن چیزهایی هستند که حرفه ام را دوست داشتنی تر می­‌کند. امروز سعی بر این است برای کسانی کار کنم که
به من آزادی رسیدن به ایده­‌هایی را می‌دهند که به شیوه خودم آنچه آنها می­‌خواهند را تحویل دهم.
– وب سایت شما مملو از پوسترهای برجسته و رنگی است، آیا طراحی پوستر کار مورد علاقه شما است؟
همیشه به طراحی پوستر علاقه داشتم، اما برای من شکل آن کم اهمیت­تر از ماهیت پوستر است. همیشه دوست دارم در کمترین زمان نتیجه ایده پردازی خود را ببینم. تمام سعی من در طراحی اجتناب از تکرار است.

– چه چیزی در مورد فورمت یک پوستر شما را به عنوان طراح جذب می کند و چرا پوستر به عنوان یک رسانه تحسین بر انگیز است؟
وقتی یک پوستر طراحی می کنید چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد، هر آنچه که می بینید همانی است
که عایدتان می شود، پوستر یک رسانه صادق است. پس بهتر است پوستر را صرفا به عنوان خطوطی که روی کاغذ چاپ شده نبینیم، فکر کنیم ایده‌ی پوستر با در اختیار داشتن یک فضای محدود به روی کاغذ به
دست می آید، اینکه چقدر بزرگ و یا چگونه چاپ شده بی اهمیت است.
به راحتی می توانم تجسم کنم، پوسترهای آینده، هوشمند و با تصاویر متحرک هستند و قابلیت در گیر کردن مخاطب را خواهند داشت و تمام روند چگونگی تفکر و کار هنگام تهیه پوستر به صورت اجتناب ناپذیری تغییر می کند، حتی ممکن است آنها را درگیر چاپ هم نکنیم. مطمئناً همواره به اشکالی از رسانه
نیاز داریم که بتوانند در کمترین زمان بیشترین ارتباط را با مخاطب برقرار کنند.

– اثر شما طیف گسترده ای از تکنیکها و استایل را به نمایش در می آورد، به ما بگویید که چگونه این
ایده ها به سراغتان می‌آید و چه چیزی برای شما الهام بخش است؟
بعضی از طراحان تمام مسیر طراحی یک پوستر را پیش از اینکه پشت کامپیوتر بنشینند در ذهن خود
مرور می‌کنند، اما این رویکرد در مورد من صادق نیست. من همیشه بلافاصله پس از دیدن بریف
حدودا 10 ایده مختلف به ذهنم خطور می‌کند که اگر فرصت داشته باشم همه آنها را به روی کاغذ امتحان می‌کنم، بیشتر اوقات خیلی از خلاقیتها‌یم به جای فکر کردن در مورد آن موضوع  با دست به قلم شدن به سراغم می آید، . زمان هایی پیش می آید که به صورت اتفاقی دو یا چند چک نویس مجزا از یکدیگر
را کنار هم می‌گذارم و به شکل فوق العاده ای می‌بینم که یکدیگر را تکمیل می‌کنند.
بهتر است بگویم که من به اندیشه پشت یک اثر و خالق آن ، بیشتر از خود اثر علاقه دارم.

می توانید با سر زدن به این سایت کارهای بیشتری از او ببینید.